Marketing szeptany usług medycznych w Internecie – jak tego nie robić

Marketing szeptany to narzędzie często wykorzystywane w promocji marki. Polega on na dotarciu do klienta z określonym komunikatem w sposób jak najbardziej spontaniczny. Istotą marketingu szeptanego jest to, że klient nie zdaje sobie sprawy z faktu bycia manipulowanym.

 

Marketing szeptany wykorzystywany jest też w promocji usług medycznych. Fora internetowe pełne są wpisów o skuteczności danych kosmetyków, leków czy zabiegów. Robiąc marketing szeptany usług medycznych powinieneś wiedzieć,  że może on być nielegalną reklamą. Dlatego jeśli planujesz rozszerzyć swoje działania o marketing szeptany w pierwszej kolejności powinieneś zwrócić uwagę na język, którym się komunikujesz. Spójrz na zdjęcie poniżej.

Post ten pojawił się na dużej grupie na portalu Facebook. W moim odczuciu jest to reklama jednej z zamojskich przychodni medycyny estetycznej. O ile sam pomysł można uznać za trafiony, to jego wykonanie jest złe. Nie tylko narusza przepisy dotyczące zakazu reklamy usług medycznych, ale przede wszystkim kodeks etyki lekarskiej.


Dlaczego uważam post za reklamę, a nie spontaniczny wpis klientki szukającej dobrego lekarza medycyny estetycznej? 


? niedopasowanie języka komunikatu do języka, jakim posługują się użytkownicy grupy Poszukuję w Zamościu. Post jest napisany starannie, brak literówek i błędów ortograficznych


? występuje nagromadzenie słów kluczowych: botoks, wypełnienie kwasem hialuronowym itp. - typowy użytkownik szuka zwykle jednej konkretnej usługi


? użycie w poście wyrażenia "wolumetria twarzy" - nikt normalny tak nie mówi, chyba że doskonale orientuje się w temacie


? nagromadzenie komentarzy pod postem sugerujące kto jest tym wybitnym specjalistą w dziedzinie medycyny estetycznej w Zamościu. Przy czym trzeba pamiętać, że Zamość nie jest dużym bogatym miastem i medycyna estetyczna nie jest zbyt popularna 


?  jakby tego było mało post kończy się obawą "klientki" i sugestią o zamojskich lekarzach rzeźnikach 


Oczywiście są to jedynie moje domysły, ale tak czy inaczej post jest dobrym przykładem na co powinieneś zwrócić uwagę decydując się na marketing szeptany usług medycznych w Internecie.


  • zwróć uwagę na język, którym posługuje się dana grupa 
  • skup się na swoich zaletach, a nie wadach innych 


Dobra to jak napisać ten post, żeby nie mieć problemów?


Tak jak pisałem wyżej uważam pomysł wykorzystania grupy Poszukuję w Zamościu do promocji usług medycyny estetycznej za bardzo dobry. Napisałbym to tak:


Hej dziewczyny czy w Zamościu jest jakaś kosmetyczka co powiększa usta kwasem i nie bierze za to miliona monet?


Następnie w komentarzu lub dwóch poleciłbym konkretną przychodnię, przy okazji wyjaśniając "klientce", że bezpiecznej tego typu usługi wykonywać u lekarza. 


Podsumowując marketing szeptany tak, ale z głową i rozsądkiem